Đăng Nhập      Đăng ký Quên mật khẩu
Chương Trình Anh Văn Lớp 10
Câu Hỏi Thường Gặp
Cài Đặt Phần Mềm Hỗ Trợ
Giới Thiệu Gói Bài Học
Hướng Dẫn Học Viên
Thông Tin Người Dùng
Họ tên: Khách viếng thăm
Nickname: guest
Trường: N/A
Quận (huyện): N/A
Tỉnh (Thành phố): N/A
Ngày tham gia: 9/19/2014 2:47:57 PM
Dịch Vụ Hỗ Trợ
Thông Tin về Cadasa
Giới thiệu Chương trình Anh Văn lớp 10
Bạn cần đăng nhập hệ thống để học hết bài học.
Lệ phí : 6.000 Đồng
UNIT 5. TECHNOLOGY AND YOU
C. Writing & Speaking
Số phần: 4 phần
Số lần xem tối đa: 6 lần/phần
bai giang anh van lop 10
Đánh giá bài giảng:
Unit 5. TECHNOLOGY & YOU

    Giáo viên:   Thạc sĩ  Nguyễn Thị Bạch Yến.

    Giới thiệu:

    C. Writing & Speaking: Rèn luyện kĩ năng nói và viết

   _ Giúp học sinh hỏi và đáp về công dụng của một số phát minh hiện đại.

   _ Học sinh học cách viết “cẩm nang hướng sử dụng” cho một phát minh hiện đại

I.  SPEAKING

Task 1.Work in pairs.Ask and answer questions about the uses of modern inventions.

Example:

A: Can you tell me what a cell phone is used for?

B: Well, it is used to talk to people when you are away from home.

Now make similar conversations, using the prompts below.

Radio: listen (news, music), learn (foreign languages)

TV: watch (news/ performances/ football matches), learn (foreign languages)

Fax machine: send/ receive (letter/ picture) quickly        

Electric cooker: cook (rice/ meat/ fish/ vegetables)keep (food/ rice/ warm)

Air conditioner: keep (air cool or warm/ when it/ hot or cold)

Task 2.Work in pairs.Complete the sentences below. Use the words in the box. (You will have to use some verbs more than once)

transmit        receive      make                store

process        send                      hold                  design

Information technology is very useful to our lives. Itallows us to:

………………….. very large amounts of information,

………………….. information quickly,

………………….. information as soon as we receive it.

With the development of information technology we can now:

4.  ………………….. message from one computer to another,

5.  ………………….. long distance  meetings in which the participants can see each other on a screen,

6. …………………..use of central stores of information,

7.  ………………….TV programmes to other countries,

8.  …………………TV programmes from other countries,

9.  …………………..houses, bridges, gardens and buildings.

Task 3.Look at the ideas in Task 2, and then rank them in order of importance. Give reason(s).

Task 4.Work in groups.Talk about the uses of information technology. Use the information above.

II. WRITING

Writing instructions

Task 1.Read the following set of instructions on how to use a public telephone.

Task 2.Work in pairs.Find out theconnectorsandtheimperative form of the verbsfrom the instructions.

Answers:

Connectors:     

 The imperative form of the verbs:         

Task 3.Work in groups.Look at the TV and the remote control below, and answer the following questions.

Task 4.Write a set of instructions on how to operate a TV with a remote control. Use the picture and the questions above as suggestions. You may begin with:

If you want to operate a TV with a remote control, you must make sure that the cord is plugged in and the main is turned on.


Ý kiến và trao đổi về bài giảng
Mã xác nhận: